capefear | 25.4.2024 16:55 | reviewed in the magazine Film-Arena.cz

Ok ok Ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok ok

Roddy87 | 29.4.2018 16:41 | reviewed in the magazine Film-Arena.cz

Obyčejná plastová krabička, obrazová kvalita velice povedena, originální zvuková stopa výborná. Z bonusového materialu tu také něco je.

Logan | 30.1.2016 15:32 | reviewed in the magazine Film-Arena.cz

Obalem je obyčejný modrý amaray s vnitřním artworkem.

Obraz je v pořádku, nemám mu co vytknout. Formát obrazu je 16:9 (2,40:1), rozlišení 1080p HD.

Zvuk je povedený, ale vynikne spíše prostřednictvím soundtracku. Jazyk je mimo jiné v angličtině DTS-HD Master Audio 5.1 a češtině DTS 5.1. Dabing ale filmu dost škodí. Film je podpořen mimo jiné českými titulky.
Na českém dabingu se podíleli: Milada Vaňkátová - Amy Schumer (Amy), Michal Holán - Bill Hader (Aaron), Jiří Ployhar - John Cena (Steven), Pavel Vondra - Colin Quinn (Gordon), Martina Kechnerová - Brie Larson (Kim), Robin Pařík - Ezra Miller (Donald), Filip Švarc - LeBron James (LeBron James), Jaroslav Horák - Norman Lloyd (Norman), Roman Hájek - Matthew Broderick (Matthew Broderick), Vojtěch Hájek - Daniel Radcliffe (venčitel), Oldřich Hajlich, René Slováčková, Tomáš Karger, Hana Igonda Ševčíková, Daniel Rchichev, Miroslava Součková, Petra Jindrová, Zdeněk Podhůrský, Valentina Procházková, Viktorie Taberyová, Libor Terš, Ivo Novák a další.
Překlad: Iveta Kristek Pavlovičová
Zvuk: Michal Vašica
Produkce: Miroslav Vitvar
Vedoucí výrobního štábu: Zdeněk Mahdal
Dialogy a Režie: Veronika Veselá
České znění vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time v roce 2015

Bonusové materiály jsou v angličtině s českými titulky.
- 17 vynechaných scén (cca 46 minut)
- 12 rozšířených nebo alternativních scén (cca 49 minut)
- Nepovedené záběry (cca 19 minut)

Třicátnice Amy si nejraději bez závazků užívá. Pracuje ve vysoko nákladovém bulvárním časopise, žije bohatý společenský život a sbírá muže na jednu noc. Když byla malá, tak absolvovala od svého otce nalejvárnu, proč je monogamie špatná a tuto filosofii přijala za svou. Drží se jí prakticky do doby, než potká Aarona, sympatického a úspěšného doktora sportovních hvězd, který by s ní překvapivě chtěl navázat vážnější vztah. A zdá se, že i Amy poprvé v životě něco podobného zvažuje. Bude však muset přehodnotit své priority a pokusit se konečně dospět.
Komedii Vykolejená režíroval Judd Apatow (např. Zbouchnutá, 40 let panic) a scénář napsala představitelka hlavní role a zkušená stand-up komička Amy Schumer. Film nese všechny rysy Apatowských filmů, jen se zde ještě hodně přitvrdilo ve vulgarismech. Děj je docela jednoduchý, ale první polovina filmu je tak natlakována slovním humorem, že prostost vůbec nevadí a film sviští slušným tempem. Co se humoru týče, tak veškeré gagy a dialogy se točí převážně okolo sexu, přičemž dialogy jsou nezřídka hovorové, což v tomto případě znamená vulgární. Po počátečním šoku, si na to však divák zvykne, i proto, že dialogy nepůsobí šroubovaně, ale přirozené. Najde se sice pár trapnějších momentů, ale většina předkládaného humoru je opravdu vtipná. Bohužel v druhé polovině tempo filmu znatelně zvolní. Ubude vtipnosti i vulgarit a ze snímku se stává standardní romantická komedie, s akcentem na romantickou část, jedoucí v zajetých kolejích a opakujících různá žánrová klišé. Snímek také obsahuje řadu vtipných či úsměvných pop kulturních odkazů na jiné filmy a seriály. Některé nám Evropanům zůstanou skryty, ale většinu oceníme i my.
Herecký snímku vládne a nejvíce prostoru má především Amy Schumer v roli Amy. Evidentně si roli napsala přímo na tělo a dokáže se v ní pohybovat jako ryba ve vodě, v důsledku čehož i nejrůznější podivné dialogy či zmíněné vulgarity vyznívají docela přirozeně. To vše samozřejmě v rámci komediálního žánrů. Ze začátku jsem sice měl trochu potíž s její vizáží, ale postupně jsem ji vzal na milost a na její tuctovou obtloustlou tvářičku s dvěma bradami jsem si zvykl. Dokonce mi ke konci začala být jakžtakž sympatická. Jejího nápadníka Aarona ztvárnil Bill Hader, který je sice již několik let velkou hvězdou komediálního pořadu Saturday Night Live, ale pořádný filmový průlom má ještě před sebou, což je škoda, protože má nesporný komediální talent. Dobře a zajímavě jsou obsazeny i vedlejší postavy, takže herecky není filmu, co vytknout.
Snímek má zhruba dvou hodinovou stopáž, takže kdyby se film prostříhal a zbyla by pouze první polovina a na ní se nějak narouboval konec, šlo by sice o vulgárnější, ale i tak nadprůměrně povedenou komedii. Druhá půlka však snímek sráží do melodramatických vod a naprosto zbytečně předkládá hrdinčino zmoudření a další morální poselství. Ale i přes to jsem se spíše bavil než naopak.
65 %