- no comment -

- no comment -

- no comment -

Content
- no comment -

- no comment -

Profesionální lupič Parker se spřáhne s jinou skupinou zločinců a v Ohiu během zemědělského trhu přepadnou pokladnu. Vydělají si něco přes milion dolarů. Ostatní se však nechtějí dělit a Parker s nimi zase nechce jít do další akce. Logicky dojde k rozepři, po které Parker končí na silnici s několika průstřely. Díky dobrým lidem sice přežije, ale je sžíraný spravedlivým hněvem a touhou po pomstě. Cesta za ní ho zavede na Floridu, kde se jeho bývalí kumpáni chystají na další velkou loupež. Parkerovi se ale začne plést pod nohy zvídavá realitní agentka Leslie. Než by se jí složitě zbavoval, udělá z ní svojí partnerku. Jejich plán je jednoduchý. Okradu zloděje a Prker si během toho zchladí svou pomstychtivou žáhu. To ještě ale netuší, že mu půjdou po krku i nebezpeční zabijáci s konexemi na gangstery z Chicaga, a tak se bude mít ještě co otáčet.

Snímek Parker je adaptací knižního románu Flashfire od Donalda E. Westlakea, který některá svá díla tvořil pod pseudonymem Richard Stark. Postavu, kterou v tomto filmu hraje Jason Statham, hrál ve filmu Odplata z roku 1999 Mel Gibson. Je to stále ten stejný Parker. Sympatický zločinec, pro kterého je důležitý princip a držet své slovo. Snímek se svižně rozjíždí, aby pak v polovině zvolnil tempo a dech nabral zas až ke konci. Linie s postavou hranou Jennifer Lopez mi přišla zbytečná a místy až nudná. Přestřelky a bitky jsou dobře natočené. Kdyby byla stopáž filmu tak o cca 20 minut kratší, prospělo by mu to. Každopádně Statham je přesvědčivý z křemene vytesaný drsňák a kdykoli je centrem dění, dobře se na film kouká.

DVD Parker vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm a.s. Disk obsahuje opravdu kvalitní, prostorový anglický, český a maďarský zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je ostrý se sytými barvami. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Na disku nejsou žádné bonusové materiály.

Na českém dabingu se podíleli: Martin Stránský - Jason Statham (Parker), Dana Černá - Jennifer Lopez (Leslie Rodgersová), Martin Zahálka - Michael Chiklis (Melander), Jiří Plachý - Nick Nolte (Hurley), Jakub Saic - Clifton Collins Jr. (Ross), Martin Sobotka - Micah A. Hauptman (August Hardwicke), Libor Hruška - Bobby Cannavale (Jake Fernandez), Andrea Elsnerová - Emma Booth (Claire), Filip Jančík - Jon Eyez (Jack), Stanislav Lehký - Carlos Carrasco (Norte), Tomáš Juřička - Kirk Baltz (Bobby Hardwicke), Bohdan Tůma - Wendell Pierce, Jana Páleníčková - Alyshia Ochse, Kateřina Lojdová - Noelle Wilcox, René Slováčková - Charleigh Harmon, Radana Herrmannová - Patti LuPone (Ascension), Jaroslav Kaňkovský, Petr Lněnička, Libor Terš, Ivo Novák, Libor Bouček, Marek Holý, Radek Hoppe, Anna Nemčoková a další.

Překlad: Jan Feldstein
Dialogy: Alena Navrátilová
Zvuk: Michal Černík, Matěj Večeřa