- no comment -

Audio
- no comment -

Bonuses
- no comment -

Verdict
Na začátku 70. let minulého století postavil počítačový kutil Steve „Woz“ Wozniak na svou dobu revoluční základní desku. Její potenciál rozpoznal Wozův kamarád Steve Jobs. S partou podobných nadšenců se jim podaří desky prodat a vrhnou se do dalšího úkolu, vyvinout osobní počítač. Přes určité peripetie se jim podaří i sehnat investora. Založí společnost Aplle Computers a i když zatím pracují u Jobsů v garáži v druhé polovině 70. let představí přelomový počítač Apple II. Společnost se rozrůstá a Steve přehodnocuje své priority. Některé kamarády zavrhuje, někteří ho opouštějí. S o to větší vervou se vrhá do práce. Když ho představenstvo jeho vlastní firmy odstaví k méně významnému projektu, udělá i z tohoto senzaci. Zrodí se Macintosch. Přesto je z firmy odstavem, aby se po letech triumfálně vrátil. Největší výzvy ho ještě čekají.

Snímek mapuje životní osudy génia Steva Jobse, a to zejména období 1974 až 1996, kromě krátkého prologu z roku 2001, kdy byl představen iPod. Je jasné, že mnoho situací a vztahu bylo ořezáno a zachycuje jen několik vzestupů a pádů tohoto počítačového vizionáře. Herečtí představitelé byli vybráni a namaskování tak, že se opravdu podobají svým předobrazům, o čemž se můžeme přesvědčit na závěr. Za sebe musím konstatovat, že ačkoli nepatřím k IT příznivcům a moderní technologické vychytávky mě většinou nechávají chladným, mě film bavil. Možná i právě proto, že jsem se dozvěděl alespoň obecnou podstatu věcí, které jsem zatím vnímal pouze okrajově.

DVD jOBS vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Obraz je ostrý a čistý. Formát obrazu je 16:9 (2.35:1). Zvuk je také v pořádku a nemám s ním problém. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1 a angličtině Dolby Digital 2.0. Film je podpořen mimo jiné českými titulky a českými titulky pro neslyšící, které jsou bohužel moc nízko pod obrazem. Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Filip Švarc - Ashton Kutcher (Steve Jobs), Zdeněk Hruška - Dermot Mulroney (Mike Markkula), Radek Kuchař - Josh Gad (Steve Wozniak), Bohdan Tůma - Lukas Haas (Daniel Kottke), Jakub Saic - Matthew Modine (John Sculley + titulky), Jaroslav Kaňkovský - J. K. Simmons (Arthur Rock), Zuzana Skalická - Lesley Ann Warren (Clara Jobsová), Jiří Schwarz - Ron Eldard (Rod Holt), Jana Páleníčková - Ahna O'Reilly (Chris-Ann Brennanová), Milan Slepička - John Getz (Paul Jobs), Pavel Šrom - Kevin Dunn, Brad William Henke (Gil Amelio, Paul Terrell), Ladislav Županič - James Woods, Robert Pine (Jack Dudman, Ed Woolard), Martin Zahálka - Nelson Franklin (Bill Atkinson), Michal Holán - Giles Matthey (Jonathan Ive), Tomáš Juřička - David Denman (Al Alcorn), Ivo Novák - Masi Oka (Ken Tanaka), Jana Mařasová - Abby Brammell (Laurene Jobsová), Marika Šoposká - Annika Bertea (Lisa Jobsová) a další.

Překlad: Jan Feldstein
Zvuk: Michal Černík, Matěj Večeřa
Produkce: Markéta Kratochvílová