- no comment -

Content
- no comment -

Bonuses
- no comment -

Verdict
Mladý Američan s řeckými předky Chris Potamitis má celoživotní touhu stát se policistou. Bohužel je jeho žádost zamítnuta kvůli prohřešku z minulosti. Nastoupí tedy k bezpečnostní agentuře, která sváží peněžní hotovost. Hned v prvních dnech však po přepadení zemře jeho parťák. Chris není spokojen s chováním svého zaměstnavatele, který vdovu okrade na pojistce a nějaké peníze ukradne ze skladu. Překvapen z toho, jak to bylo jednoduché, se pochlubí kamarádovi Eddiemu, který se pochlubí dál, až se informace dostane k členům podsvětí. Vznikne plán, jak ukrást ze skladu několik milionů. Ve hře je však i konkurenční banda, která si na peníze brousí zuby a navíc v okolí čenichá neúnavný detektiv Ransome. Když pak přes různé nehody a krizovky ke krádeži 16 milionů skutečně dojde, zapojí se do dění i místní zločinecký šéf a agenti FBI. Z činu jsou viněny italské mafiánské rodiny, jenom Ransome tuší, že musí hledat někde jinde, nejlépe okolo Chrise a jeho přátel.

Snímek Empire State čerpá ze skutečného případu z 80. let minulého století. Děj filmu svižně odcejpá, možná až na úkor většího vykreslení postav. Herecké výkony jsou docela přesvědčivé a svěží, přesto to na mě působilo dojmem amatérského dílka. Na diváka nečekají žádné opuletní akční scény, automobilové honičky ani promyšlené dějové zvraty. Dočkáme se pouze několika přestřelek. Na konci filmu je krátký rozhovor se skutečným Chrisem Potamitisem, po té co se dostal z vězení. Polovina peněz se do dneška nenašla.

DVD Empire State vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Obraz je trochu tmavší a mohl by být ostřejší. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Zvuk podivně duněl a občas jako bych slyšel ozvěnu. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1 a maďarštině Dolby Digital 2.0. Film je podpořen mimo jiné českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Na disku nejsou žádné bonusové materiály.

Na českém dabingu se podíleli: Michal Holán - Liam Hemsworth (Chris), Filip Švarc - Michael Angarano (Eddie), Martin Zahálka - Dwayne Johnson (detektiv Ransome), Jana Páleníčková - Emma Roberts (Nancy), Jaroslav Kaňkovský - Paul Ben-Victor (Tommy), Jiří Schwarz, Pavel Šrom, Ladislav Županič, Zdeněk Hruška, Zuzana Skalická, Tomáš Juřička, Jakub Saic, Radek Kuchař, Marika Šoposká, Jana Mařasová, Milan Slepička, Ivo Novák, Bohdan Tůma a další.

Překlad: Lidmila Hrůzová
Dialogy: Ivan Kotmel
Zvuk: Michal Černík, Matěj Večeřa